KÉPAJÁNLÓ
|
|
MEDIAWAVE FOTÓMŰHELY
2017. július 16-23.
PASSPORT CONTROL 42.
Kedvezményes jelentkezési határidő:
2017. június 15.
(utána teljes áru részvételi díj a tábor kezdetéig) |
|
TANÁROK ÉS EDDIG JELENTKEZETTEK
IDE KATTINTVA TEKINTHETŐK MEG
|
|
A Műhely alkalmat biztosít az analóg és digitális fotózás gyakorlására, kidolgozására. A következő speciális kurzusok segíti a fotózással kapcsolatos ismeretek mélyítését. A résztvevők saját ismereti- és kíváncsisági szintjüknek megfelelően, ismerkedhetnek meg a fotográfia különböző kifejezési formáival és technikáival. |
|
Etno- és szociofotó műhely
|
vezető: Kása Béla (Tordas)
Egy film tevékenységéről
csatlakozási lehetőség Both MIklós népzenei gyűjtőműhelyéhez
|
|
Kása Béla fotója
|
Klasszikus kis- és középformátumú fényképezés |
- kis- és középformátumú fényképezés, fekete-fehér negatívok kidolgozása, színes negatívok kidolgozása C-41-es eljárással / Tóth Péter Jason (Tardoskedd, Szlovákia)
- fekete-fehér pozítívok kidolgozása, fix gradációs pozitívok kontraszt-szabályozása / Radu Igazság (Bukarest, Románia)
- multigrade pozitívok osztott szűrőzéses kidolgozása (Ilford Multigrade, Foma Variant - 18x24cm, 30x40 cm) / Gyetvai Zoltán (Losonc, Szlovákia) |
|
Gyetvai Zoltán fotója
|
Klasszikus nagyformátumú fényképezés |
- nagyformátumú fényképezés (18x24cm, 24x30 cm, tetszőleges témák - portré, tájkép, csendélet,stb.), a világítás, fénymérés és a kompozíció alapjai, 18x24 cm-es és 24x30 cm-es orthokromatikus negatívok (síkfilmek) kidolgozása, pozitív kontaktmásolatok készítése / Gyetvai Zoltán (Losonc, Szlovákia)
Rövid technológiai ismertető:
A klasszikus (analóg) fényképeszet a negatív-pozitív másolótechnikán alapszik. Ez azt jelenti, hogy először negatív képet készítünk, majd másolással (nagyítással, levilágítással vagy kontakt-másolással) készül el a végleges, pozitív kép. A fotográfia hajnalán a mai fogalmakhoz képest minden elég nagy volt. Ennek az egyik oka az volt, hogy nem volt lehetőség nagyításra, így nagy képet csak úgy lehetet készíteni, hogy a negatív is nagy méretben készült. Később a technológia fejlődésével felmerült az igény kisebb, hordozhatóbb fényképezőgépek előállítására. Így alakult ki a negatív méretétől függően a képformátumok három csoportja: a kisformátum, középformátum, nagyformátum. A leegyszerűsített munkafolyamat a következő: a gyárilag elkészített filmet (mely lényegében valamilyen hordozó-alapra felvitt fényérzékeny réteg) a fényképezőgépbe töltés után exponáljuk, majd sötétkamrában vegyszerekkel előhívjuk, rögzítjük. Mosás és szárítás után megtekintő a filmen lévő negatív kép. A negatívot nagyítógépbe helyezve nagyítjuk és levilágítjuk fényképészeti pozitív papírra, vagy pedig kontakt-módszerrel másoljuk. Mindez sötétkamrában történik. Expozíció után a pozitív papírt is hasonlóan dolgozzuk ki, mint a negatív filmet: vegyszeresen előhívjuk, rögzítjük, majd már világosban mossuk, szárítjuk.
Kurzusunkat több részre osztottuk. Külön foglalkozunk a kis- és középformátumú fotózással, külön a fekete-fehér és színes negatívok, valamint a pozitív papírképek kidolgozásával (anyagismeret, laborálási technikák, nagyítás, stb.). Teljesen önálló kurzusban dolgozunk a nagyformátumú filmes fényképezéssel, valamint a síkfilmek (negatívok) és a negatívokról készített kontaktmásolatok (pozitív) kidolgozásával. A kurzusokon való részvételnél fényképészeti tapasztalat, előképzettség előnyt jelent, de teljesen kezdők is eredményesen dolgozhatnak.
|
|
Gyetvai Zoltán fotója
|
Nedves kollódiumos eljárás |
- portréfényképezés, tájkép, csoportkép: ambrotípiák (üveg alapú direktpozitívok) 18x24cm és 24x30cm méretben, ferrotípiák (fémlemez alapú direktpozitívok) 18x24cm méretben / Gyetvai Zoltán (Losonc, Szlovákia)
Rövid technológiai ismertető:
A nedves kollódiumos eljárást Gustave Le Gray kísérletei alapján Frederick Scott Archer publikálta 1851-ben, mely ezt követően az 1880-as évekig az egész világon széles körben elterjedt és használt fotográfiai technikává vált. Mai szemmel nézve viszonylag hosszadalmas és munkaigényes folyamatról van szó. Annál is inkább, mert a fotográfus helyben készít el szinte mindent, a lemez fényérzékenyítését és előhívását is. Ebből következik, hogy a fényképezés helyszínén laborálásra alkalmas sötétkamrának is kell lennie. A munkafolyamat nagyon röviden és leegyszerűsítve a következő: az üveg- vagy fémlapot zsírtalanítjuk, utána kollódiummal vonjuk be. A kollódium alkohol, éter és lőgyapot keveréke, melybe előbb bromid és jodid sókat keverünk. A lemezt egy speciális mozdulatsorral felöntjük, majd rövid szikkadás után ezüst-nitrát fürdőben érzékenyítjük. Érzékenyítés után rögtön, nedvesen a gépbe helyezzük és exponáljuk. Előhívás, rögzítés és mosás után a megszárított lemezt rétegoldalán lakkozzuk. Az elkészült kép fekete háttérrel pozitívnak látszik, szürke (szürke - fekete) tónusú. Az üvegre készített direktpozitív képet ambrotípiának, míg a fémlemezre készültet ferrotípiának nevezzük.
Kurzusunkon az érdeklődők elsajátíthatják ennek a csodálatos, több mint 160 éves fényképészeti technikának az alapjait: a hordozó üveg- vagy fémlemez előkészítését, a megkevert kollódium felöntését, a felöntött lemez érzékenyítését, a fényképezés folyamatát, az exponált lemez előhívását, rögzítését, majd lakkozását, festését. A kurzuson való részvételnél fényképészeti tapasztalat, előképzettség előnyt jelent, de teljesen kezdők is eredményesen dolgozhatnak.
|
|
Gyetvai Zoltán ambrotípiája
|
ÁLDOKUMENTARISTA FOTÓMŰHELY
|
vezető: Pettendi Szabó Péter (Budapest) |
|
Pettendi Szabó Péter fotója
|
A FILM ÉS A FOTÓ KÖZT
|
vezető: Varju Tóth Balázs (Budapest)
Az intermediális (álló-, mozgókép, installáció, szöveg, zene stb.) kísérleti workshop során egyrészt azzal foglalkozunk, hogy milyen előre kialakított véleménnyel érkezünk egy ismeretlen környezetbe és mennyire adaptálhatóak a már létező tapasztalataink az új körülményekhez, illetve, hogy ezek a hozott elképzelések mennyire egyeztethetőek össze egymással közös alkotófolyamat során.
Mennyiben alakítja percepciónkat hétköznapi világunk? Képesek vagyunk-e alkalmazkodni állandóan változó környezetünköz? A társadalom tagjaiként a világról alkotott képünket állandóan újra kell formálnunk új ingerek hatására? Összeegyeztethetőek-e különböző elképzelések, vagy állandó dominancia harcról szól a közösségi működés?
Minden résztvevőnek találnia kell egy tárgyat, vagy helyspecifikusnak gondolt jelenséget, történetet, amit először egyedül majd páros munkában dolgoz fel. Az alkotópárok minden nap cserélődnek, azonban az előző nap elkészült alkotásokat viszik tovább, ily módon hozva létre újabb és újabb interpretációkat, parafrázisokat. Az egyéni felfedezések így a felismerhetetlenségig formálódnak a hét során és válnak egy nagy kollektív munkává.
csoportlétszám: 8 fő
|
|
A TERMÉSZETBEN KÉSZÜLT FÉNYKÉPEK
ÉS A TERMÉSZETFOTÓ
|
Mészáros Gábor a természetben készíti felvételeit, de mégsem mondhatjuk klasszikus értelemben természetfotósnak. Művei, a természetben talált motívumok és az ő belső világának együtthatásából létrejött képek. Érvényes és különleges nézőpontból tekinthetünk általa a minket körülvevő világra.
Gábor 16-án este vetíti fényképeit, amelyeken keresztül megismerheted az ő világát. 17-én pedig bemutatja munkamódszerét és segít, hogy új univerzumot alkothass a fényképeid által a megszokott, de mégis felfedezésre váró természeti környezetben.
vezető: Mészáros Gábor (Budapest)
|
|
|
A FOTÓMŰHELY VÁZLATOS MENETE
- július 16. érkezés,
15:00 - 16:00 regisztráció;
17:00 ismerkedés, szakmai munka kezdete: fotótervek megbeszélése
- július 18-20. - elméleti és gyakorlati órák; különböző fotózási technikák, fotósorozatok
készítése adott témára
- július 20-23. - fotósorozatok szelektálása, az elkészült sorozatok bemutatása, záróbuli
- július 23. - értékelés, hazaindulás
A program részét képezik csoportos és egyéni szakmai és technikai oktatások és filmvetítések is.
|
|
MIT BIZTOSÍT ÉS VÁR EL?
Jelentkezési feltételek!
A fotóműhely az elméleti és gyakorlati oktatáshoz a következőket tudja biztosítani:
1./technikai és nyersanyag hátteret
o archaikus és analóg fotótechnika nyersanyaga, felszerelései
o akinek van számítógépe, kérjük hozza magával, hogy gördülékenyebb legyen a munka
2./ sátrazási lehetőséget
o 5.000.-Ft/fő/hét (ami tulajdonképpen a vízhasználat, szenyvízszippantás díja)
o akinek a sátor nem felel meg a környéken kereshet magának szállást, van egy kiadó ház és a tornateremben is lehet hálózsákban aludni...
3./ étkezés lehetőséget (nem kötelező)
o menű előzetesen befizethető - a kastélyban van vendéglátó egység
kontakt:Tömösváry TiborTel: 20/979-0408E-mail: spanc@t-online.hu
reggeli: 600.-Ft, ebéd: 1.200.-Ft vacsora: 1.200.-Ft
Lehet kérni az étkezések bontását is, ha valaki csak ebédet, vagy csak vacsorát kér, az is megoldható.
A fenti reggeli és vacsora alternatívájaként lehet csatlakozni - a főoldalon részletezett módon - a közösségi reggelihez és vacsorához.
A sátrazás és étkezés ára - előzetes egyeztetés után - a Somogy Tervészetvédelmi Szervezet számlájára fizethető be. Számlaszám:66900038 -11034971
4./ az elméleti és gyakorlati oktatást végző szakember gárdát
|
|
A JELENTKEZÉS FELTÉTELEI
1./ jelentkezési lap (hiánytalanul kitöltve) az érdeklődési kör megjelölésével (a lap alján érhető el)
2./ rövid életrajz
(születési hely, idő, lakcím)
3./ fotó a jelentkezőről (1 db)
a műhely tagjainak interneten való, előzetes bemutatásához,
4./ saját fotósorozat (ha van!) elérhetősége, linkje
Mindezeket e-mailben küld el a hartyandi@gmail.com címre!
JOGOK
A műhelyekben készített fotók joga a MEDIAWAVE Alapítványé, amely azokat elhelyezi internetes archívumában.
|
|
A MŰHELY TERVEZETT OKTATÓ GÁRDÁJA
Pettendi Szabó Péter - fotográfus, tanár
Radu Igazság - fotográfus, animátor, tanár (ROM)
Gyetvai Zoltán - fotográfus, tanár (SLK)
Kása Béla - fotográfus
Varju Tóth Balázs - fotográfus
Tóth Péter Jason - fotográfus asszisztens
|
|
RÉSZVÉTELI DÍJ
2016. június 15-ig történő jelentkezés és befizetés esetén
(kedvezményes részvételi díj):
10.000.-Ft
2016. június 15. utáni jelentkezés és befizetés esetén:
16.000.-Ft
A részvételi díj magában foglalja a technika használat (kamerák, editáló berendezések) és a tanárok költségeit.
A részvételi díjat a következő módon lehet befizetni:
- banki átutalással
Számlatulajdonos neve:
Nemzetközi Vizuális Művészeti Alapítvány, Győr
Számlaszáma: 10700031-47422106-51100005
CIB Bank Győri Központi Fiók, 9021 Győr, Aradi vértanúk útja 10.
Az átutalás megjegyzésébe kérjük beleírni:
Passport Control 42 és a résztvevő nevét
- pénzesutalványon feladva a következő címre:
MEDIAWAVE Alapítvány, 9028, Győr, Soproni u. 45.
Kérjük a feladásnál megjelölni: fotóműhely részvételi költség
- visszatérő műhelytagok a helyszínen
|
|
további információ:
Hartyándi Jenő
hartyandi@gmail.com
20/9690-535
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIEMELT HÍREK
2024.06.03. 21:21
A Mediawave Alapítvány és az Őrhegy Udvarház Közösségszervező Kft. ŐRHEGY ART Művészeti Rezidencia programot hirdet Európában élő alkotók számára nyárra és az őszi, szüreti időszakra egyaránt. Angol nyelvű kiírás: https://orhegyart.wordpress.com/
Magyar nyelvű fordításért írj üzenetet: orhegyudvarhaz@gmail.com
2024.03.12. 22:12
Megnyílt a jelentkezés a 2024-es somogyfajszi Nyári Berekre!
A korábbi évekhez hasonlóan ismét vizuális, zenei, családi és gasztroműhelyekkel várunk benneteket!
Részletek és jelentkezés ITT.
TAGSÁGOK
PARTNER OLDALAK
|